• 200

  • מדעי הרוח

  • הר הצופים

  • מאמינים בחינוך? מחפשים קריירה עם משמעות?

    "ההנחה שהפדגוגיה היא תורת הילד ולא תורת האדם, זאת היא אחת הטעויות המרגיזות ביותר" (יאנוש קורצ'אק, מתוך הספר "כיצד לאהוב ילדים").

    במסגרת הלימודים נעסוק במגוון היבטים של מדעי החינוך, ביניהם התהליך החינוכי בהגדרתו הרחבה בכלל ובקשר בין חברה וחינוך בפרט, הכרת מערכת החינוך ודרך פעולתה, הבנת הפרט הלומד, הפרט המלמד והזיקה ביניהם.

    בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית הינו הוותיק ביותר מכל מוסדות החינוך.

     

    לאתר החוג

  • למה חינוך?

     

    • לימודי חינוך באוניברסיטה הם מזמן לא רק לימודי חינוך. הם מסלול למאפשר התפתחות אישית ומקצועית לצד שיעור חיים המלמד אמצעים להובלת שינוי חברתי אשר מפתח ומעודד את הסטודנט ליצור עתיד טוב יותר עבור עצמו, עבור הסובבים אותו ולמען כל מי שחשוב. אם תמיד חלתם לעשות שינוי משמעותי יתכן מאוד שהמקום הנכון להתחיל בו עבורכם הוא תורק בחינוך.
    • בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים כי לימודי חינוך יכולים להוות עבורם מקפצה לשוק העבודה ולפתוח עבורם לא מעט דלתות גם בתחומים שלא קשורים בהכרח לחינוך הפורמלי כפי שהכרנו אותו עד היום. אולי מפתיע לגלות אך החינוך, הפורמלי והבלתי פורמלי, הוא אחד מתחומיי העיסוק המרכזיים בארץ ובעולם. כמובן שאם התחזיות נכונות, תחום החינוך, היציב והנדרש - לא הולך לשום מקום ועתיד אף לצמוח. אם אתם רואים את עתידכם בעמותות אזרחיות, בפוליטיקה, במנהל ציבורי, בארגונים חברתיים ואזרחיים, בתפקידים שונים בבתי ספר ציבוריים או ייחודיים, כדאי לכם לשקול ללמוד תואר ראשון בחינוך כנקודת זינוק לעתיד המקצועי שלכם.

     

    למה אצלנו?

    הלימודים לתואר הראשון בביה"ס לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית, מקנים הבנה עמוקה של תחום החינוך, הן מבחינת תיאוריה והן מבחינת הפרקטיקה. התואר מקנה היכרות עם עולם החינוך מרמת התלמיד הבודד, לכיתה, ולמערכת החינוך. כמו כן, התואר בוחן אספקטים חברתיים, פוליטיים והיסטוריים של החינוך. במהלך הלימודים יוכלו התלמידים, לבחירתם, להתמקד בנושאים שיותר מדברים אליהם וירצו להרחיב בהם את הדעת כגון פסיכולוגיה של החינוך, מדיניות חינוך, מחשבה חינוכית, סוציולוגיה ועוד תחומים רבים ומגוונים. 

     

    בעוד שבמוסדות רבים אחרים לא ניתן לשלב את לימודי החינוך עם תואר נוסף - באוניברסיטה העברית הסטודנטים נהנים מהגיוון, העניין והשפע ההשכלתי הנלמדים גם בחוגים אחרים באוניברסיטה. רבים מהסטודנטים לומדים תואר ראשון בחינוך בשילוב עם לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה ועוד. ישנן אפשרויות רבות שעומדות לבחירתו האישית של כל סטודנט.

     

    הלימודים בבית הספר לחינוך מתקיימים באווירה רב תרבותית (כולל קורסים יעודים בחינוך בחברה רב תרבותית), ומשתלבים בהם סטודנטים מרחבי העולם ומכל קבוצות האוכלוסייה בישראל. במהלך הלימודים קיימת אפשרות לחילופי סטודנטים ולמידת חלק מהתואר באוניברסיטאות המובילות בעולם. לימודים בחוג לחינוך מאפשרים ללמוד מטובי חוקרי החינוך בארץ וישנה גם הזדמנות מיוחדת להשתלב במחקר של אותם חוקרים.

    • פרס החוג לחינוך - פרס כספי בגובה מחצית שכר הלימוד השנתי יוענק לסטודנטים בעלי נתוני קבלה גבוהים בחוג.
    • קיים אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לחוג לשנה ב'. לפרטים נוספים

     

  • ראש החוג לחינוך- פרופ' יפעת קוליקנט – בן-דוד: 02-5882011

    ראש תחום הוראה ותלמידים- גב' אושרה פנחסי: 02-5881192

    רכזת  לימודי בוגר  - גב' טללית גנץ: 02-5881190

    יועץ אקדמי ל  לימודי בוגר  – ד"ר טל גלעד: 02-5882094

    יועצת תלמידי בוגר- גב' נוי רודקו: 02-5881713

     

    שעות קבלה במזכירות תלמידים: ימים ב'-ד' 10:00-13:00, 14:00-15:00 יום חמישי 10:00-12:30

    טלפונים:  02-5881190/2

     

     

  • לימודי התואר נמשכים שלוש שנים (שישה סמסטר ים) ומתנהלים באחד משני מסלולים:

     

    1. מסלול דו-חוגי: הכולל שני חוגים ולימודי חובה נוספים
    2. מסלול חד-חוגי: אליו ניתן להתקבל משנה ב'

    בשנה א', תכנית הלימודים משותפת לכלל הסטודנטים בחוג במסלול דו-חוגי בלבד ועוסקת בשני תחומים: מבואות במקצועות היסוד והעזר של מדעי החינוך (פסיכולוגיה של החינוך, סוציולוגיה של החינוך ומחשבת החינוך). קורסים העוסקים בתהליכי חשיבה, למידה והוראה, בתהליכים חברתיים ובין אישיים ובתפקודם של ארגונים ומוסדות חינוך.

     

    בשנה ב' ניתן להתמקד באחד מבין ארבעת הנושאים שבמיקודים הבאים: מנהיגות, תהליכים ארגוניים וחברתיים תהליכים תוך אישיים ובינאישיים, הגות חינוכית בעולם משתנה, למידה והוראה בעידן הידע. בהיקף 12 נ"ז כל אחד. המיקוד יבוא לידי ביטוי כהערה בגיליון הציונים בלבד.

     

    תכנית הלימודים נוגעת בהיבטים תיאורטיים של מדעי החינוך ובהיבטים יישומיים, תוך התייחסות למגוון המסגרות החינוכיות העוסקות בפרט, בקבוצה, בבית הספר ובקהילה. חשיפה רחבה זו מאפשרת לכל תלמיד לבחור את קורסי הרשות בהתאם להעדפותיו, תוך בניית תכנית אישית ממוקדת או מגוונת. 

  • 60 נ"ז (כולל קורסי " אבני פינה ")

  • מסלול  דו חוגי  המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים

     

  • בוגר דו-חוגי בחינוך ובמדע המדינה בהדגש מנהיגות חברתית חינוכית

     

    מטרת הלימודים היא להציע לתלמידי התואר הראשון מסגרת מיוחדת ויוקרתית המיועדת לסטודנטים הרואים עצמם פעילים חברתית בחברה האזרחית ובשדה החינוך. נקודת המוצא של המסלול היא כי מנהיגים חברתיים הם בעלי ידע, חזון ופרספקטיבה רחבה בתחום פעילותם, קשובים לשינויים בתוך ומחוץ לארגון, בעלי יכולת להניע תהליכים ולהוביל מהלכים יצירתיים ואחראיים. כדי לענות להגדרה זו של מנהיגות, המסלול מאגד בתוכו עולמות תוכן מגוונים המעוגנים בשתי דיסציפלינות: מדע המדינה וחינוך.

     

    בסיום הלימודים התלמידים יהיו זכאים לתואר ראשון במדע המדינה ובחינוך וכן לאישור בגיליון הציונים על סיום לימודי הדגש בתכנית למנהיגות חברתית חינוכית.

     

    אשכולות ידע ייחודיים למסלול

     

    • מנהיגות בקהילה ובחברה
    • היבטים כלכליים ופוליטיים במנהיגות
    • היבטים ארגוניים ופדגוגיים
    • היבטים חברתיים ותרבותיים

     

    תנאי קבלה ייחודיים

     

    • קבלה לשני החוגים – מדע המדינה וחינוך
    • יש לשלוח במייל את המסמכים הבאים עד לתאריך 30.6.2020 לרכז התכנית:
          * קורות חיים
          * הצהרת כוונות
    • עמידה בראיון קבלה
    • מעבר לשנה ב' מותנה בקבלת ציון ממוצע כללי של 85 לפחות בקורסי שנה א'

     

    אנשי קשר

    נטלי דהרי, טל : 052-3829795 רכזת  התכניתnataly.dahary@mail.huji.ac.il

     

    החוג למדע המדינה: רינה צליק, טל: 02-5883058, מיילrinatz@savion.huji.ac.il

    החוג לחינוך: אושרה פנחסי, טל: 02-5881192, מיילoshrap@savion.huji.ac.il

    תלמידים שיתקבלו לחוגים לאחר 30.6.2020 יוכלו להגיש בקשה חריגה תוך שבוע ימים ממועד קבלת ההודעה בצירוף המסמכים הנדרשים.

     

    לימודי חטיבה בחינוך לתלמידי ה פקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע

    לימודי החטיבה בחינוך נועדו להקנות ללומדים בסיס ידע מתחומי דעת מרכזיים בהם החינוך עוסק ולהוות נקודת מוצא לאלה השואפים להמשיך את לימודיהם ל תואר מוסמך בחינוך ולאלה, הרוצים ללמוד לקראת תעודת הוראה.

    תכנית לימודי החטיבה גמישה ומאפשרת נגישות לציבור רחב של סטודנטים. היקף החטיבה הינו 32 נ"ז .

     

     

         

  • ציון 85/רמה ׳בסיסי׳

  • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

  • לבעלי רקע תינתן הקלה מסויימת בתנאי הקבלה.

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי , ציון פסיכומטרי בדגש כמותי , ציון פסיכומטרי בדגש מילולי

  • 50%/50%, 70%/30%

  • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

  • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

  • קיימת

  • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

  • ערוץ קבלה רלוונטי

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
  • נדרש

  • לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית

  • 600 רב תחומי

  • 32 נ״ז לכל הפחות

  • התאמה בין לימודים קודמים לדרישות החוג

  • קיים

  • 1. נדרשת עמידה בתנאי המעבר לשנה ב' במוסד בו למדו. 

    2. נדרש ציון ממוצע 75 ומעלה בחוג בו הם מבקשים להמשיך לימודיהם. 

    יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של החוג ובאישור ועדת ההוראה של ה פקולטה . ועדת הקבלה תקבע את תכנית הלימודים הסופית לתואר של אלה שיתקבלו, שעשוייה לכלול השלמת לימודים לפי הצורך. הדיון בבקשות נערך בדרך כלל סמוך לפתיחת שנת הלימודים. כל המועמדים חייבים למסור גיליון ציונים, שכולל את הממוצע המשוקלל למזכירות לענייני תלמידים ב פקולטה , חדר 4319 במדעי הרוח.

    לתשומת לב:

    • בעלי לימודים אקדמיים שאינם עומדים בדרישות הנ"ל יוכלו להתקבל ללימודי שנה א' אם יעמדו בתנאי הקבלה. לימודיהם הקודמים ייזקפו לזכותם על פי המלצת יועצי החוגים, ובאישור ועדת הוראה.
    • תואר בוגר האוניברסיטה העברית יינתן רק לסטודנטים שלמדו באוניברסיטה העברית תכנית מלאה של שנה ג' לפחות בכל חוג בהיקף של שליש לפחות מלימודי התואר. לימודים אלה יכללו את כל הסמינריונים שהסטודנטים חייבים בהם.

  • מה עושים עם התואר?

    התואר הראשון בחינוך מהווה אבן דרך לעולם שלם של לימודים נוספים, מסלולים מקצועיים, ותארים מתקדמים. סטודנטים בביה"ס לחינוך יכולים לשלב, במסלול מקוצר, תעודת הוראה עם לימודי תואר ראשון בחינוך, ובכך רוכשים הכשרה מקצועית כמורים בבתי הספר העל יסודיים. ניתן גם להמשיך לתואר שני בביה"ס, ולרכוש מקצוע כמומחים בחינוך מיוחד, בהוראה ולמידה, בלקויות למידה, או כיועצים חינוכיים. ישנם גם סטודנטים המתמקצעים כחוקרים בתחומי הידע השונים במחקר ומשתלבים לאחר מכן בעמדות מפתח באקדמיה, בשירות הציבורי, בשוק הפרטי, ובמגזר השלישי.